انواع قطع کتاب

تا چند سال پیش، بیشتر مردم برای خرید کتاب، به کتابفروشی مراجعه می کردند و کتاب مورد نظر خود را در سایز دلخواه خود خریداری میکردند و افراد خیلی کمی در گذشته برای خرید کتاب به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه می کردند. امروزه به خصوص در دو سال اخیر به دلیل وجود ویروس کرونا افراد زیادی به آنلاین شاپ‌ها روی آوردند و همین امر موجب گسترش تعداد آنلاین شاپ‌ها شد. مشکل شایعی که بسیاری از مردم در خرید کتاب از طریق آنلاین شاپ‌ها دارند، سایز کتاب است. هر یک از سایزهای کتاب دارای اسم و مشخصات خاصی است که بسیاری از مردم از آن بی اطلاع هستند.

اگر شما نیز با انواع قطع کتاب نا آشنا هستید، پیشنهاد می کنیم ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید؛ در این مقاله کارشناسان ما در شبدا به طور کامل انواع قطع‌های کتاب را به شما معرفی می کنند و مشخصات هر یک از آنها را مورد بررسی قرار می دهند، به شما قول میدهیم بعد از خواندن این محتوا، نیازی به خواندن چند محتوای دیگر نخواهید داشت.

قطع به چه معناست؟

شما زمانی که به فروشگاه‌های اینترنتی کتاب مراجعه می کنید، هنگام افزودن کتاب به سبد خرید، سایت از شما نوع قطع کتاب را می پرسد؛ قطع در لغت به معنای ” اندازه ” است؛ در زبان لاتین به اندازه طول و عرض کتاب سایز و در ایران قطع گفته می شود.

معرفی انواع قطع کتاب به طور کامل

 اگر به کتاب و کتابخوانی علاقمند هستید و سالانه کتاب‌های زیادی را خریداری میکنید، بهتر است با نام‌های خاص هر یک از قطع‌ها آشنا شوید.

منبع : https://shabdaprint.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%82%d8%b7%d8%b9-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8/

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.