سيستم اعلام سرقت و دوربين مداربسته

سيستم اعلام سرقت  و دوربين مداربسته

سيستم اعلام سرقت يا دزدگير يك راهكار مناسب و محبوب جهت ارتقاي سطح امنيتي كاربران مختلف است . آپارتمان هاي مسكوني و تجاري ، ادارات و سازمان ها وبيش از ديگران به فكر استفاده از سيستم اعلام سرقت هستند . اين سيستم تمامي مبادي ورودي ساختمانها شامل درها و پنجره ها را پوشش مي دهد و پس از تشخيص كوچك ترين تحركي ، شما را باخبر مي كند . در ادامه شما با اجزاي سيستم اعلام سرقت آشنا مي شويد .

 

سيستم اعلام سرقت  با دوربين مداربسته

كنترل و مديريت كليه تجهيزات يك سيستم اعلام سرقت بر عهده پنل كنترل دزدگير مي باشد. قلب يك سيستم اعلام سرقت اين وسيله است و كليه تجهيزات با كنترل پنل در ارتباط مستقيم هستند . معمولا جهت فعال كردن پنل از ريموت كنترل را صفحه كليد استفاده مي شود

در حال حاضر بهترين برند دوربين مداربسته و سيستم اعلام سرقت موجود در بازار ايران را شركت هايك ويژن ( hikvision ) ارائه مي دهد.

سنسور ها وظيفه تشخيص هر حركتي شامل باز شدن ، بسته شدن ، شوك ، ضربه و … را دارند . سنسور پس از تشخيص به كنترل پنل سيگنال ارسال مي كند. سنسور هاي مختلفي در سيستم دزدگير وجود دارند كه عبارتند از :

  • سنسور تشخيص حركت – چشمي

اين سنسور ها با استفاده از امواج مادون قرمز حركت افراد را تشخيص مي دهد .

  • سنسور مگنت

اين سنسور قابليت آهنربايي دارد و با نصب بر روي درب ي پنجره ، هر تغيير وضعيتي را تشخيص و به كنترل پنل اعلام مي كند .

  • سنسور شوك

اين سنسور هر ضربه يا شوكي را تشخيص و به كنترل پنل اعلام مي كند . معمولا بر روي شيشه يا ديوار هاي قابل نفوذ نصب مي شود .

  • سنسور مستقل

اي سنسور ها همانطور كه از نامشان پيداست به تنهاي مي توانند حركت و خطر را تشخيص داده و به كاربر هشدار بدهند.

  • شستي يا پدال دزدگير

كاربران مي توانند از شستي جهت فعال كردن فوري كنترل پنل استفاده كرده و سيستم دزدگير خود را مسلح نمايند.

  • بلند گو سيستم اعلام سرقت

مهمترين كار پس از تشخيص حركت در سيستم دزدگير ، آگاه سازي كاربران است كه اين مهم توسط بلند گو انجام مي شود. بلند گو يا آژير وظيفه اطلاع رساني به افراد در مواقع بحراني را دارد. آژير را بايد در فضايي نصب كرد كه در صورت روشن شدن ، صداي آن براي همه قابل شنيدن باشد .

  • آژير سيرن يا پيزو

پيزو پس از تحركي سنسور هاي دزدگير به صدا در مي آيد و هر چه توان پنل بيشتر باشد، آژير سيرن صداي بلندتري توليد مي كند .

  • بلند گو با آژير سيرن چه فرقي مي كند ؟

بلند گو براي فعال شدن تنها توسط كنترل پنل فرمان مي پذيرد و به صدا در مي آيد اما، آژير سيرن با ولتاژ 12 ولت فعال مي شود و مي توان آن را بر روي ديگر تجهيزات هم مورد استفاده قرار داد.

  • باطري بكاپ سيستم اعلام سرقت

مهمترين تهديد سيستم دزدگير ، قطع برق آن است براي رفع اين مشكل از باطري بكاپ جهت تغذيه كنترل پنل استفاده مي شود .

  • ريموت كنترل دزدگير

براي روشن ، خاموش يا حالت بي صدا معمولا از يك يا دو ريموت كنترل مخصوص سيستم اعلام سرقت استفاده مي شود.

  • تلفن كننده

هنگام بروز مشكل ، سيستم اعلام سرقت با استفاده از تلفن كننده مي تواند با چندين شماره تماس و يك يا چند پيام ضبط شده را براي آنها پخش نمايد . برخي از تلفن كننده هاي دزدگير امكان ارسال اس ام اس را هم دارند.

  • چراغ گردان

هنگام بروز مشكل و فعال شدن دزدگير ، علاوه بر بلند گو ، چراغ گردان هم مي تواند با ساطع كردن نور گردان باعث ترساندن بيش از اندازه سارق و دور كردن آن از محل بشود .

بهترين سيستم اعلام سرقت موجود در بازار را بايد از  نمايندگي هايك ويژن  خريداري كنيد.

امروزه در مراكز صنعتي ، اداري ، تجاري و اماكن عمومي جهت نظارت فيزيكي بر محيط ، كاركنان يا مراجعين در جهت كنترل بهـتر و مديـريت كارآمـد‌تر از سيستم هاي دوربين (تـلويزيون) مـداربسته (Closed Circuit TV)(CCTV) استفاده مي‌شود.

دوربين (تلويزيون) مدار بسته، مجموعه‌ اي از دوربين‌هاي ويدئويي، انتقال تصاوير كه براي نمايش و تصوير برداري محدود بكار ميروند.

اين سيستم ‌ها از نظر چگونگي پردازش اطلاعات به دو گروه آنالوگ و ديجيتال تقسيم مي‌شوند.

با پيشرفت سيستم هاي تصويري اكنون قادر به تشخيص حركت در محدوده تحت نظارت بوده، اعلام خطر نمايند يا توسط سنسورهاي گوناگون تحريك شده و شروع به ضبط فيلم از محل بنمايند، انتظار مي‌رود كه كاربرد اين سيستم ها در كليه اماكن نيز گسترش بيايد.

چگونه سيستم دوربين مدار بسته مناسب كاربري خود انتخاب كنيم؟

اصول كار سيستمهاي CCTV به اين صورت است كه ابتدا تصوير توسط دوربين دريافت شده و براي نمايش به صفحه نمايش (مانيتور يا تلويزيون) انتقال داده مي‌شود.

دوربين ها و ساير تجهيزات ميتوانند در شرايط جوي متفاوت، روز و شب نيز كارآيي مطلوب داشته باشند.

براي نصب دوربين مداربسته   و سيستم اعلام سرقت مي توانيد به شركت هايك تجارت تماس بگيريد.

براي كنترل مكان هاي مختلف توسط چندين دوربين و نمايش همزمان تصوير آنها و نظارت سمعي و بصري از فواصل بسيار دور از طريق شبكه اينترنت و اينترانت بدون نياز به حضور فيزيكي اپراتور در محل و در دستگاه هايي كه كنترل بصري آنها توسط انسان مقدور نبوده يا خطر آفرين مي‌باشد نيز ميتوان از اين سيستمها استفاده كرد.

لذا استفاده از سيستمهاي CCTV روز به روز در حال رشد است و با توجه به تكنولوژي ساخت تجهيزات آن كه مبتني بر صنعت الكترونيك و كامپيوتر مي‌باشد ساخت، توليد تجهيزات اين سيستم ها دائماً در حال تكامل و پيشرفت است.

گونه هاي تحت شبكه از امكانات بيشتري برخوردار بوده و تصاوير بهتري را نمايش ميدهد .

سيستم هاي اعلام سرقت

دزدگير يا سيستم اعلام سرقت دستگاهي است كه به هنگام عبور از يك حريم اختصاصي تحت كنترل با اعلام صدا و اطلاع رساني از قبل تعريف شده اين عمل غيرقانوني را اعلان مي‌كند.

دزدگيرهاي موجود در بازار از لحاظ ظاهر و نحوه عملكرد در انواع گوناگون ارائه شده‌اند و بطور كلي همه آنها داراي يك ساختار مشترك مي‌باشند يعني اكثر دزدگيرها داراي خط تحريك باز و خط تحريك بسته بوده كه محل اتصال سنسور باز و بسته مي‌باشند و داراي كليد معمولي، سوئيچ آلفا (قفل رمزي) و يا كليد كنترل از راه دور جهت روشن و خاموش كردن دستگاه مي‌باشند.

همچنين دزدگيرها شامل مدار شارژ باتري جهت قطع شدن برق دستگاه بوده و داراي مدار آژير مي‌باشند و در نهايت دزدگيرها سامانه ورود و خروج و سامانه آژير دارند و ميتوانند مجهز به تلفن كننده خودكار آنالوگ و جي اس ام در هنگام تحريك نيز باشند.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.