محبوبيت دامنه (domain popularity) چيست؟

محبوبیت دامنه (domain popularity) چیست؟

محبوبیت دامنه یک KPI برای سئوکاران است که نشان می دهد یک وب سایت چقدر قوی است.

 

تنوع دامنه بک لینک ها برای ارزیابی در نظر گرفته می شود. این موضوع DomainPop را از به اصطلاح محبوبیت لینک متمایز می کند که فقط تعداد لینک های ورودی را اندازه گیری می کند.

 به همین دلیل، محبوبیت دامنه بیشتر یک KPI کیفی است تا کمی. با این حال، DomainPop چیزی در مورد کیفیت سایت پیوند دهنده نمی گوید.

 

محبوبیت دامنه چگونه اندازه گیری می شود؟

 

هنگام مقایسه دو وب سایت، domain popularity نقش مهمی به عنوان معیار دارد. اما اگر پروژه x دارای DomainPop 10 و پروژه y دارای ارزش 20 باشد، به چه معناست؟

 

همانطور که قبلا ذکر شد، محبوبیت دامنه همه لینک های ورودی را در نظر نمی گیرد، بلکه فقط دامنه های پیوند دهنده را در نظر می گیرد. فرقی نمی‌کند که یک پیوند وبلاگ در سراسر صفحه در زیر آن وجود داشته باشد یا یک مرجع از محتوا.

 

بنابراین یک DomainPop 20 به این معنی است که پروژه از 20 وب سایت مختلف بک لینک دریافت کرده است.

 

امروزه DomainPop را می توان بسیار دقیق اندازه گیری کرد. علاوه بر تعداد دامنه های پیوند دهنده، ارقام کلیدی مانند آدرس IP، شبکه های کلاس C یا محبوبیت دامنه خود نیز نمایش داده می شود.

 

پیشینه و توسعه محبوبیت دامنه

 

در پایان هزاره گذشته، موتورهای جستجو از نظر عملکرد بسیار کمتر از امروز پیچیده بودند. به همین دلیل، بهینه سازی موتورهای جستجو مهدی نجاری راحت تر از امروز بود. کافی بود مثلا استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در همه جا به وفور در یک وب سایت به منظور به دست آوردن موقعیت خوب در SERP.

در همان زمان، بک لینک ها بیشتر و بیشتر به عنوان معیاری برای ارتباط یک موفقیت جستجو اهمیت یافتند. به عنوان یک "توصیه دیجیتال"، آنها تا به امروز یک عامل رتبه بندی باقی مانده اند. با این حال، در آغاز هزاره همچنان مهم بود که تا آنجا که ممکن است بک لینک ها به منظور دستیابی به موقعیت های خوب در لیست نتایج جستجو به دست آورید. بنابراین محبوبیت لینک هدف هر کار سئو بود.

 

با این حال، به سرعت مشخص شد که اگرچه معیار محبوبیت پیوند می تواند بیانیه تقریبی در مورد قدرت یک وب سایت ارائه دهد، این معیار به راحتی می تواند تحت تأثیر اقدامات گسترده اسپم قرار گیرد.

 

یک مثال:

وب سایتی با موضوع «پتک» در خارج از صفحه بهینه سازی شد به گونه ای که تا حد امکان لینک های انکر تکست «پتک» در زیر صفحه مربوطه قرار داده شد.

سیستم های وبلاگ رایگان برای این کار ایده آل بودند. بلاگ‌رول همچنین اغلب به‌عنوان منبع پیوند مورد استفاده قرار می‌گرفت زیرا بک لینک‌های تنظیم شده در آنجا برای کل سایت معتبر بودند.

 یک وبلاگ با 2000 پست، بدون احتساب صفحات آرشیو و دسته بندی، می تواند بیش از 2000 پیوند با یک پیوند بلاگرول داشته باشد.

 محبوبیت پیوند صفحه با پتک تنها با یک منبع پیوند به 2000 افزایش یافت. اگر این پیوندها با پیوندهای هرزنامه از نظرات وبلاگ، انجمن ها یا دایرکتوری های پیوند تکمیل می شد، اگر یک SEO از منابع پیوند مناسب استفاده کند، KPI به سرعت به اعداد شش رقمی افزایش می یابد.

 

پس از رتبه صفحه، در نهایت معیاری با محبوبیت دامنه پیدا شد که کیفیت صفحات پیوند داده شده را در نظر می گیرد نه فقط کمیت.

 

محبوبیت دامنه در مورد یک وب سایت چه می گوید؟

اساسا، DomainPop در مورد یک وب سایت می گوید که آیا از دامنه های مختلف لینک شده است یا خیر. هیچ معیار ثابتی برای محبوبیت دامنه بالا وجود ندارد.

 زیرا علاوه بر تعداد دامنه‌های مختلف، بسیاری از عوامل دیگر مانند همسایگی بد، اعتماد یا توزیع بک لینک‌ها در شبکه‌های مختلف کلاس C و پاپ دامنه وب‌سایت‌های ارجاع‌دهنده نیز در ارزیابی پروفایل پیوند حساب می‌شوند.

 بنابراین محبوبیت دامنه تنها یک ارزش در میان بسیاری از دامنه ها است. با این حال، می‌تواند سرنخ‌های اولیه را برای ارزیابی یک دامنه ارائه دهد و از محبوبیت پیوند خالص دقیق‌تر است.

 

چگونه دامنه پاپ را افزایش دهیم؟

 

محبوبیت دامنه را می توان به سادگی با تنظیم پیوندها از منابع مختلف لینک تا حد امکان افزایش داد. برای مدت طولانی، استفاده از توزیع کنندگان برای انتشار مطبوعات آنلاین برای افزایش DomainPop بسیار محبوب بود.

 PM یک بار با پیوند به صفحه هدف و بسیاری از پورتال های دیگر منتشر شد و سپس آن را آنلاین قرار داد. صفحه هدف تنها با یک پیام بیش از 50 بک لینک از دامنه های مختلف دریافت کرد.

 

با این حال، این روش امروزه دیگر موثر نیست، زیرا به عنوان مثال. ب. گوگل می تواند تعداد زیادی بک لینک را با همان متن لنگر به عنوان هرزنامه تفسیر کند.

 همین امر در مورد بک لینک های ارزان قیمت در دامنه های مختلف نیز صدق می کند. این روش‌ها که برای مدت طولانی توسط سئوکاران تمرین می‌شوند، محدودیت‌هایی را نیز نشان می‌دهند که محبوبیت دامنه به KPI برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو تبدیل شود.

 برای ارائه دهندگان موتورهای جستجو نیز، DomainPop تنها یکی از معیارهای بسیاری برای ارزیابی ارتباط و اعتماد یک وب سایت است.

 

محبوبیت دامنه در مقابل اعتبار دامنه در مقابل دید

 

از آنجایی که محبوبیت دامنه معمولاً تنها یکی از چندین معیار برای ارزیابی کیفیت یک وب سایت است، ابزارهای مختلفی در بازار وجود دارد که با سایر KPI ها کار می کنند. این موارد شامل اعتبار دامنه و قابلیت مشاهده است.

برخلاف DomainPop، سایر KPI ها پارامترهای اضافی را در مقیاس های خود دارند. از جمله، قابل مشاهده بودن در SERP، پیوند از منابع رسانه های اجتماعی یا اعتماد و قدرت صفحه پیوند دهنده نیز در آنجا نقش دارند.

 

https://postheaven.net/hb59aztiuj

https://blog.storymirror.com/read/t2roiiql/wyjgy-nofollow

https://beterhbo.ning.com/profiles/blogs/6409057:BlogPost:4144934

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/members/faheemkhatri4/activity/344259/

https://www.homify.co.uk/ideabooks/8936712

https://writeablog.net/616trcqc08

https://graph.org/%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-seo-08-07

https://www.launchora.com/story/1659878230-seo-0

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.