فعالسازي تم سياه رنگ مخصوص محيط‌هاي كم نور در ويندوز ۱۰

فعالسازي تم سياه رنگ مخصوص محيط‌هاي كم نور در ويندوز ۱۰

  • فعالسازي تم سياه رنگ مخصوص محيط‌هاي كم نور در ويندوز ۱۰

    تم سياه رنگ در ويندوز موقعي مفيد است كه در شرايط كم نور در حال كار كردن با كامپيوتر هستيد مخصوصاً در شب‌. تقريباً تمام سيستم عاملهاي معروف موبايل و حتي بيشتر اپليكيشن‌ها و برنامه‌هاي محبوب و پراستفاده يك تم سياه رنگ براي محيط‌هاي كم نور دارند تا با فعالسازي تم سياه در محيط‌هاي كم نور به چشم‌هاي كاربران فشار وارد نشود.

    ويندوز ۱۰ هم يك حالت يا تم سياه رنگ در تنظيمات خود دارد، اما اين حالت در حال حاضر فقط در اپ‌ها و قسمت تنظيمات فعال است. به اين معني كه در حال حاضر تم سياه را نمي‌توان به فايل اكسپلورر و ديگر قسمتهاي ويندوز اعمال كرد.

    تغيير رنگ ويندوز به تم سياه يا حالت شب در ويندوز ۱۰

    در ويندوز ۱۰ راهي براي تغيير تم فايل اكسپلورر از روشن به مشكي وجود ندارد، گرچه راه‌هايي موجود است اما زياد ساده نيست و هر كاربري قادر به انجام آن نيست.

    اما خوشبختانه با ارائه آپديت Redstone 5 بيلد ۱۷۶۶۶، قابليت تم سياه به فايل اكسپلورر و ديگر قسمتهاي ويندوز هم اضافه خواهد شد. اما تا ارائه اين آپديت براي ويندوز بايد كمي صبر كرد.

    با اينكه اين قابليت براي خيلي از كاربران مخصوصاً كساني كه مشكلات چشمي دارند بسيار مفيد است، اما بهتر اين بود كه مايكروسافت گزينه‌اي براي تغيير رنگ اين حالت به صورت دلخواه قرار مي‌داد. مثلا مي‌شد رنگ خاكستري را هم انتخاب مي‌كرد يا گزينه‌هاي ديگري براي حالت شب قرار داده مي‌شد.

    توجه: اين قابليت در ويندوز ۱۰ بيلد ۱۷۶۶۶ يا بالاتر فعال است. براي بررسي ورژن ويندوز، در نوار جستجوي منوي استارت عبارت winver.exe را تايپ كنيد و كليد اينتر را فشار دهيد.

    ۱. وارد قسمت Settings app > Personalization > Colors شويد.

    ۲. گزينه Dark Mode را به عنوان حالت پيش‌فرض انتخاب كنيد. همين!

    حالا بايد ويندوز شما سريعاً به حالت مخصوص شب تغيير چهره دهد و هيچ نيازي به كار خاص ديگري نيست.

    تغيير رنگ ويندوز به تم سياه يا حالت شب در ويندوز ۱۰

براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد.

download (1)

 براي ديدن عكسها و توضيحات تكميلي به روي دكمه توضيحات بيشتر كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد